Metodologia, którą warto znać
W dzisiejszych czasach satysfakcja klienta stała się jednym z najważniejszych elementów w prowadzeniu firmy. Przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, aby ich klienci pozostali z nimi jak najdłużej. Taką lojalność uzyskują poprzez utrzymywanie poziomu zaspokojenia potrzeb klienta, a niekiedy wykraczając poza ich oczekiwania. Wydaje się, że to jedyny skuteczny trend, aby pozostać na szczycie.
Ważne jest, aby wiedzieć, co klienci cenią w marce i co ich zdaniem należy poprawić. To niezastąpiona wiedza, którą można wykorzystać do ulepszania sprzedaży w naszym sklepie. Dzięki temu zdobędziemy lojalnego klienta i zyskamy większą szansę na to, że poleci on nasz sklep znajomym lub swoim bliskim, a przecież właśnie o to chodzi, o przyciągnięcie nowych kupujących.
Koszty marketingowe zdobycia nowego konsumenta stają się coraz droższe w porównaniu z jego utrzymaniem. Dlaczego tak się dzieje? Rosną wymagania klientów względem jakości produktów, ich dostępności oraz ceny. Natomiast rywalizacja między firmami okazuje się być dużym wyzwaniem i wydatkiem zarazem.
Czym jest Wskaźnik Rekomendacji Netto?
Wiele firm nie wie na czym polega ich problem z pozyskiwaniem nowych klientów i błądzą po omacku. Najlepszym sposobem, aby się dowiedzieć, co zatrzymuje kupującego, a co uważa za zniechęcające, jest po prostu zapytać ich samych. Taką metodologię nazywamy Net Promoter Score (NPS) – Wskaźnik Rekomendacji Netto.
Po latach badań prowadzonych przez Freda Reichhelda, Emerytowanego Dyrektora i Stypendysty w Bain & Company, powstała metodologia NPS. Polega ona na analizie lojalności konsumenta danej firmy. Uzyskana tym sposobem ocena pomoże określić czy i w jakim stopniu będą oni skłonni polecić nas, ale również pomaga w utrzymaniu ich przez znacznie dłuższy czas. Lojalność klientów to kluczowy czynnik decydujący o wynikach firmy. Dlatego coraz więcej firm przekonuje się i inwestuje znaczną ilość czasu i zasobów, aby analizować i zwiększać poziom lojalności. […]
Czytaj więcej w Firmowym Biuletynie Informacyjnym PGN 1Q 2022: